torstai 3. tammikuuta 2013

77. 50 faktaa meistä

Olen jo jonkun aikaa halunnut toteuttaa tälläisen 50 faktaa jutun ja vihdoin sain aikaiseksi. Mutta ajattelin jakaa sen niin, että 25 faktaa minusta ja 25 faktaa Petestä.

Aloitetaan Petestä:



1. Peten koko nimi on Sirun Pete
2. Se on sukua sekä ravikuningatarelle 2012, että suokkien estemestarille 2011
3. Pete on omaksunut tukkansa värin loistavasti ja on välillä todellinen blondi
4. Halutessaan se on kuitenkin superfiksu
5. Se on usein syrjitty tai alistettu osapuoli laumassa...
6. ...paitsi jos kyse on ruuasta
7. Peten voi jättää huoletta yksin talliin tai pihalle, se ei saa mitään paniikkia...
8. ...traileri on taas eri juttu, siellä se ei halua seistä kuin maksimissaan viisi minuuttia trailerin ollessa paikoillaan
9. Pete on kuitenkin superkiva lastata ja kuljettaa. Pystyn lastaamaan sen yksin, eikä se riehu kopissa yhtään
10. Pete rakastaa hyppäämistä ja on usein hyppytauon jälkeen vaikea saada hallintaan, koska pidätteet eivät mene läpi, kun se innostuu niin paljon
11. Petellä on melkein aina hyvä työmotivaatio, paitsi jos menee monta päivää putkeen samaa asiaa
12. Petellä on huono kavionlaatu, joten kaviot lohkeilee. En ole ennen nähnyt hevosta, jonka kaviot voi lohjeta, vaikka kenkä olisikin kiinni.
13. Pete on perusluonteeltaan kiltti, mutta keksii mörköjä välillä tyhmistäkin tilanteista (kuten suojien tarrat tai loimi..)...
14. ...muttei kuitenkaan pelkää ikinä sellaisia asioita, mitä sen odottaisi pelkäävän.
15. Pete käyttäytyy eritavalla eri ihmisten kanssa. Se on superkiltti ja seisoo kuin patsas, jos sen lähellä on pieniä lapsia. Mun kanssa se välillä pelleilee ihan huvikseenkin
16. Kisapaikoilla Pete on hirmu fiksu, eikä pelleile turhia. Voin jopa jättää sen isälleni pidettäväksi, joka ei ole hevosihminen...
17. ...verryttelyssä se on kuitenkin vaikea saada keskittymään, jossei itse ole täysillä mukana.
18. Pete on kiva kisakaveri, koska se on ihan fiiliksissä radalla..
19. ..välillä tosin kun yhdistää Peten ja mun kilpailuvietin, syntyy kaaos.
20. Maastossa Pete toimii yksin kuin ajatus, mutta kaverin kanssa on välillä vähän ongelmia.
21. Asia, jota Pete pelkää, on vesilätäköt. Niissä asuu poninsyöjämonstereita, jotka imasevat Pete nimisiä hevosia hukkumaan...
22. ...tosin tämäkin pelko on vähän päivästä, säästä ja tähtien asennosta kiinni.
23. Pete osaa yllättää AINA. Silloin kun luule kaiken toimivan hyvin, mikään ei toimi ja kun ei odota yhtään mitään tai katastrofia, kaikki toimii superisti.
24. Silti jos itse yrittää täysillä, yrittää Petekin täysillä. Vaikkei aina ymmärtäisi ohjeita...
25. Ja mikä tärkeintä, Pete on paras kaikista!

Faktoja minusta:



1. Olen ollut kasvissyöjä vuoden 2010 alusta. Syön kuitenkin kananmunia ja (vähän nihkeästi..) kalaa
2. Olen hyvin kilpailuhenkinen ja olen yleensä aika huono häviäjä
3. Rakastan urheilua, varsinkin pallopelejä..
4. ...pallopeleistä parhaita ovat käsi- ja jalkapallo, sähly, lentopallo ja sulkapallo.
5. Olen ennen Pyryn tuloa pelannut useita vuosia käsi- ja jalkapalloa, sekä soittanut pianoa.
6. Olen HIFK -fani henkeen ja vereen, joka on tullut siitä, että pelasin käsipalloa HIFK:ssä.
7. Rakastan seurata jääkiekkoa, mutten uskalla edes ajatella kuinka huono olisin siinä itse :D
8. Olen hyvin lyhyt, ja saan jatkuvasti kuulla siitä...
9. ...onneksi korkokengät 10cm+ on keksitty ja voin käyttää niitä olematta liian pitkä!
10. Tykkään todella paljon koululiikunnasta...
11. ...mutta vihaan pelata koulussa "omia lajejani", käsi- tai jalkapalloa. Tai oikeastaan jalkapallo vielä menee, mutta ei käsipallo.
12. Omistan havannankoiran, Kamun, joka on 8 vuotias.
13. Kävin lukioni Vantaalla Suomen suurimmassa lukiossa, Tikkurilan lukiossa
14. Ja nyt opiskelen suht pienessä koulussa Keski-Pohjanmaan maaseutuopistolla, Perhon yksikössä
15. Aion Perhosta jatkaa opiskelua ainakin ratsastuksenohjaajaksi asti.
16. Unelmani on omistaa oma ratsastuskoulu joskus
17. Olen täysin suokki ihminen, karvaiset pienet ponit menevät myös. Harvan puoliverisen kanssa tulen toimeen samalla tavalla, kuin suokkien kanssa
18. Tulen myös paremmin toimeen ruunien, kuin tammojen kanssa.
19. Koululta olen kuitenkin rakastunut kahteen puoliveriseen tammaan, jota pidänkin hyvin outona.
20. Olen aina pitänyt itseäni enemmän esteratsastajana, kuin kouluratsastajana, mutta tänä syksynä olen löytänyt sisäisen kouluratsastajani ja olen ihan fiiliksissä kouluratsastuksesta...
21. ...en kuitenkaan voi kisata koulua, sillä mulle tulee aina fiilis kouluradalla, että oksennan hetkenä minä hyvänsä
22. Unelmoin seuraavaksi hevoseksi, kun Petestä aika jättää, hienosta koulusuokkiorista orivarsaa
23. Ennen tätä syksyä (koulussa kun on enimmäkseen puoliverisiä..) olin ratsastanut viimeisen kolmen vuoden aikana ehkä viidellä puoliverisellä, eli muuten vain suokeilla
24. Olen hyvä koulussa, jos niin haluan. Useinmiten olen kuitenkin aika lusmu ja menen sieltä, mistä aita on matalin. Silti pärjään koulussa kuin keskiverto-oppilas
25. Rakastan elokuvia ja erilaisia sarjoja. Omistankin yli sata elokuvaa ja moniakymmeniä tuotantokausia eri sarjoista

Tämä oli vaikeampaa kuin kuvittelin... Pahoittelen välillä epäloogista etenemistä, mun luovaa ajatuksenjuoksua oli vaikea estää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti